divendres, 13 de març del 2009

Rèquiem a Pepe Rubianes

http://www.youtube.com/watch?v=bkssQF7YYr8
http://www.youtube.com/watch?v=PVernxeuXAM
http://www.youtube.com/watch?v=T9w-qHm-Kt4
http://www.youtube.com/watch?v=R2X4FLQvExc
http://www.youtube.com/watch?v=gRdbs5XoUc8

Per tots aquells que no l'haguessin anat a veure, pels que es van perdre la seva retransmissió per TV3, poso uns links d'un dels comediants més emblemàtics de Catalunya i més controvertit.
Va ser un gran comunicador cultural.

dimecres, 11 de març del 2009

crónica de viajes





Sus crónicas son pequeños trozos de un mundo mágico, casi imposible. Retrata su gente, sus costumbres pero siempre con un cierto optimismo y con poca crítica.
Venecia esa ciudad pequeña, llena de gente, que se puede cruzar a través de los puentes, es presentada como un lugar bucólico donde por sus calles se pasea Giovanni Casanova y no la multitud de turistas, entusiasmados por esa rara características que es el agua.
Pero tampoco podemos ser feroces y salvajes al hablar de un lugar, ya que por un tiempo efímero nos ha abierto sus puertas, nos ha acogido en su seno y sólo obtenemos la visión agradable de un turista.
¿El tópico?

dilluns, 9 de març del 2009

Que s’amaga sota el somriure?

La perversió, això és el que em recorre pel cos quan penso en coses poc ètiques o educades. I si avui no hi vaig? I si ara s’entrebanqués? Imagina’t si s’ha posat malalt? Què faria si avui em quedés sola a casa? Ojalà no ho pugui fer?
En realitat aquestes són les minúcies que es materialitzen a la meva ment quan penso en coses perverses.
Jo, que odio la sang, que em marejo només de veure-la vaig presenciar una pràctica de biologia on obrien a un pollet indefens de dalt a baix i utilitzaven les agulles per lligar-lo al seu terrible destí. I tot i que sembli monstruós tal i com ho expliqui no vaig patir, darrera la càmera no era jo mateixa, sinó una informadora que a través de la morbositat i el dolor creava un reportatge fotogràfic digne dels més gores.
Però el problema no és ser pervers, sinó que arribis a experimentar l’absència de consciència. Quan en la teva ment no existeix cap mecanisme, per molt tard que sigui, que t’adverteixi que allò no és adequat.
I per això, de vegades un petit somriure es dibuixa en el meu rostre fruït d’una perversió, normalment gràfica, que ha creuat pel meu cervell deixant una imatge impactant i irònica. I jo gaudeixo d’ella, fins que algú em pregunta: de què rius?
- de res, de res. Tu no ho entendries!
I en certa mesura és veritat perquè ella no comparteix els meus límits, ni pot arribar potser a considerar si allò és pervers o simplement avorriment.
Però mentre pugui, de tant en quan, un somriure sorgirà i deixaré que la meva ment creui el límit imposat per aquesta conservadora societat.

Viatge a


Aquest poema tracta sobre un tema clàssic: el retorn d’Ulises a Ítaca, però realment no és un retorn el que va fer aquest heroi grec sinó que va viure diferents aventures que el van formar com a persona.
Quan realitzes un viatge l’important no és el destí sinó el recorregut que has dut a terme, els obstacles que has hagut de superar i tot allò desconegut que s’enganxarà a la pell i ja mai més podràs esborrar.
Ítaca és el somni etern, allò que sempre perseguim i no aconseguim mai, perquè el sol fet de tenir-lo faria que perdés la gràcia. Quina emoció o alegria hagués provocat a Ulises arribar a Ítaca sense tota la seva aventura pel mar? El càstig dels Déus és en realitat una manera de que el personatge reflexioni i creixi.

És preferible que duri molts anys,
que siguis vell quan fondegis l'illa,
ric de tot el que hauràs guanyat fent el camí,
sense esperar que et doni més riqueses.
Itaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit.
I si la trobes pobra,
no és que Itacat'hagi enganyat.
Savi, com bé t'has fet,
sabrás el que volen dir les Itaques.

Fragment de Viatge a Itaca de Constantin Kavafis. Traducció de Carles Riba.